Situering: Tijdens een les "bodydrum" wordt eerst een filmpje getoond op smartboard van een mooie bodydrum opvoering.  Zo kunnen de leerlingen zien dat er echt wel iets speciaals kan uitkomen en hoop ik hun medewerking vlotter te verkrijgen. Het filmpje hieronder.

Verantwoording

ICT

3. De leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ICT ondersteunde leeromgeving. 
Door gebruik te maken van het filmpje kunnen de leerlingen af en toe eens gaan kijken welke bewegingen welke geluiden maken. Hier kunnen ze zich op baseren om zelf bewegingen uit te vinden. ICT is zo op een doodnormale manier aanwezig.

MUZISCHE VORMING Muziek  (Eindtermen Curriculum)

2.2 improviseren en experimenteren, klankbronnen en muziekinstrumenten uittesten op hun klankwaarde en in een muzikaal (samen)spel daarvan gebruik maken.

MUZISCHE VORMING Beweging  (Eindtermen Curriculum)

4.1 genieten van lichaamstaal, beweging en dans.

KWALITEITSVERHOGEND OMDAT

1. Terugspoelen mogelijk is.
2. Een levensechte demonstratie met meerdere personen kan worden gegeven zonder dat zij aanwezig dienen te zijn.